Aanbod

Bekijk ons ander traject uit Organisatie structuur en cultuur

Organisatie structuur en cultuur

Strategie oefening Helder 2031

Zorgnet-Icuro wil zijn leden aanmoedigen om fundamenteel na te denken over de toekomst van de zorg voor ouderen én de rol die zij hierin willen spelen.

De toolkit Helder 2031 omvat een strategisch stappenplan waarmee zorgvoorzieningen stapsgewijs  hun toekomstige opties kunnen verkennen, een visie formuleren en een nieuwe richting kunnen bepalen.

Met de hulp van een aantal experten van Tomorrowlab werden vier toekomstscenario’s uitgewerkt. Directies en besturen worden uitgedaagd zich te verplaatsen naar het jaar 2031 en zich volledig in te leven in elk van deze 4 scenario’s.

Concreet resultaat:

Meer uit Organisatie
structuur en cultuur

Ontdek meer over Organisatie structuur en cultuur! Benieuwd naar meer details?
Neem gerust een kijkje en klik op de link voor meer informatie.

Of bekijk ons volledig aanbod aan diverse trajecten >

Strategie oefening Helder 2031

Zorgnet-Icuro wil zijn leden aanmoedigen om fundamenteel na te denken over de toekomst van de zorg voor ouderen én de rol die zij hierin willen spelen.

De toolkit Helder 2031 omvat een strategisch stappenplan waarmee zorgvoorzieningen stapsgewijs  hun toekomstige opties kunnen verkennen, een visie formuleren en een nieuwe richting kunnen bepalen.

Met de hulp van een aantal experten van Tomorrowlab werden vier toekomstscenario’s uitgewerkt. Directies en besturen worden uitgedaagd zich te verplaatsen naar het jaar 2031 en zich volledig in te leven in elk van deze 4 scenario’s.

Concreet resultaat:

  • een gedragen toekomstvisie;
  • stakeholderbetrokkenheid en -engagement om samen de visie waar te maken;
  • een plan van aanpak die de nieuwe koers concreet vorm en invulling zal geven.

Wil je hiermee aan de slag? Neem gerust contact op voor meer info of 0475/210584.

Wat levert het op?

Corcura begeleidt zorgorganisaties in het ontwikkelen van een cultuur van hartelijke, gastvrije zorg waar we op zoek gaan naar een evenwicht tussen een ‘efficiënte werking’ en een ‘hartelijke werking’ met als resultaat dat zowel bewoners, medewerkers als alle andere gasten zich thuis en welkom voelen in de organisatie.

Tevreden gasten (oa. bewoners en patiënten) die zich thuis en welkom voelen

Gemotiveerde, loyale medewerkers

Meer betrokkenheid, minder verzuim

Gedeeld leiderschap

Preventie van stress en burn-out

Warme hartelijke zorg