Aanbod » Team coaching » Verbindende communicatie
In een team is het niet altijd gemakkelijk om een boodschap over te brengen. Soms drukken we ons ongewild verkeerd uit. De ander voelt zich dan gekwetst en dat leidt tot onbegrip, misverstanden en misschien wel een conflict.
Verbindende communicatie helpt om in moeilijke situaties conflicten te vermijden en om sneller tot een oplossing te komen.
Er wordt gewerkt met het Geweldloze Communicatie model van Marshall Rosenberg. Stap voor stap gebruik wordt een taal gebruikt waarbij ieder voor zich de verantwoordelijkheid opneemt voor zijn of haar beleving.
Door bewust te kiezen om op een ‘verbindende manier’ te communiceren en feedback te geven aan elkaar, kiest men voor een positieve werksfeer en attitude waar alle teamleden beter van worden.
Via de bouwstenen van verbindende communicatie (waarneming, gevoel, behoefte en verzoek) leren teamleden in dialoog te gaan met elkaar én naar elkaar te luisteren.
Teamleden worden gestimuleerd om de bouwstenen te doorlopen met eigen praktijkvoorbeelden. Na afloop worden ze gestimuleerd om er effectief mee aan de slag te gaan.
De aanpak is zeer laagdrempelig met een positieve en waarderende benadering als insteek.
Ontdek onze andere Team coachings! Benieuwd naar meer details?
Neem gerust een kijkje en klik op de links voor meer informatie.
Aanbod » Team coaching » Verbindende communicatie
In een team is het niet altijd gemakkelijk om een boodschap over te brengen. Soms drukken we ons ongewild verkeerd uit. De ander voelt zich dan gekwetst en dat leidt tot onbegrip, misverstanden en misschien wel een conflict.
Verbindende communicatie is helpt om in moeilijke situaties conflicten te vermijden en om sneller tot een oplossing te komen.
Er wordt gewerkt met het Geweldloze Communicatie model van Marshall Rosenberg. Stap voor stap gebruik wordt een taal gebruikt waarbij ieder voor zich de verantwoordelijkheid opneemt voor zijn of haar beleving.
Door bewust te kiezen om op een ‘verbindende manier’ te communiceren en feedback te geven aan elkaar, kiest men voor een positieve werksfeer en attitude waar alle teamleden beter van worden.
Via de bouwstenen van verbindende communicatie (waarneming, gevoel, behoefte en verzoek) leren teamleden in dialoog te gaan met elkaar én naar elkaar te luisteren.
Teamleden worden gestimuleerd om de bouwstenen te doorlopen met eigen praktijkvoorbeelden. Na afloop worden ze gestimuleerd om er effectief mee aan de slag te gaan.
De aanpak is zeer laagdrempelig met een positieve en waarderende benadering als insteek.
Tevreden gasten (oa. bewoners en patiënten) die zich thuis en welkom voelen
Gemotiveerde, loyale medewerkers
Meer betrokkenheid, minder verzuim
Gedeeld leiderschap
Preventie van stress en burn-out
Warme hartelijke zorg