Aanbod

Omgaan met ontevreden familie, bewoners, patiënten, …

De dag van vandaag worden mensen steeds mondiger en veeleisender. Het is niet altijd eenvoudig om hier op een correcte en gastvrije manier mee om te gaan.  Soms komen we in een ‘actie – reactie’ patroon terecht waar niemand beter van wordt.

Klachten en ontevreden gasten zijn net de start voor het creëren van een ‘positieve beleving’!

Tijdens deze training verdiepen we ons in de ‘perceptie’ van de gast en hoe we al of niet kunnen tegemoetkomen aan verschil in ‘verwachtingen’.

Volgende topics komen uitgebreid via praktijkvoorbeelden aan bod:

  • Effectieve strategieën om met boze en ontevreden gasten om te gaan
  • Doorbreken van het ‘actie-reactie’ patroon en bewust kiezen voor een gastvrije en verbindende houding
  • Eigen grenzen gastvrij bewaken
  • Praktische tips om rustig en zelfzeker om te gaan met veeleisende verwachtingen die al dan niet ingelost kunnen worden