Aanbod

Van routinezorg naar hartelijke zorg

Deze training heeft als doel om medewerkers onder te dompelen in de effecten en positieve resultaten van hartelijke zorg op bewoners, collega’s, familieleden, enz.

Bewustwording, confrontatie, zelfreflectie en enthousiasmeren staan centraal.

Bewoners beoordelen hun ervaring op basis van de manier waarop ze als persoon behandeld zijn en wat ze ‘ervaren’ gedurende hun verblijf in het woonzorgcentrum.

Het is dus van groot belang dat medewerkers de bewoners op een hartelijke en gastvrije manier benaderen.

Tijdens de training staan we stil bij volgende zaken:

  • Wat bedoelen we met ‘hartelijke zorg’?
  • Respectvolle basishouding
  • Warme hartelijke zorg door de ogen van een bewoner
  • Communicatie: actie – reactie

We gaan aan de slag met eigen praktische concrete voorbeelden die voor de deelnemers zeer herkenbaar zijn.

Op het einde van de sessie formuleert elke deelnemer een eigen actiepunt, voornemen of persoonlijk aandachtspunt waar ze in de praktijk mee aan de slag gaan.