Trainingen » Werken aan een professionele attitude (functiecomplement)
Doelgroep:
Leidinggevenden in de zorgsector
Doel van de training:
Leidinggevenden voorzien van praktische handvatten en strategieën om een professionele attitude binnen hun teams te bevorderen en te borgen. De focus ligt op het aanpakken van problemen zoals afwezigheid, gebrek aan samenwerking, motivatieproblemen en respectvolle communicatie.
Programma:
Een professionele attitude omvat eigenschappen zoals: betrouwbaarheid, respect, verantwoordelijkheidsgevoel, betrokkenheid, loyaliteit, proactieve inzet, enz
We werken met praktijkvoorbeelden van zowel positief als negatief gedrag en bespreken de impact ervan op collega’s en het team.
Een belangrijke eerste stap als leidinggevende is bewustwording: hoe gedraag jij je op de werkvloer en hoe komt dit over op je collega’s?
Leiderschap, voorbeeldgedrag en omgaan met ongewenst gedrag
De aanwezige cultuur en mentaliteit in teams
Concreet actieplan
Aan het einde van de trainingsdag stelt elke leidinggevende een concreet actieplan op om de gewenste gedragsverandering in gang te zetten en een professionele attitude binnen het team te bevorderen.