Aanbod » Leiderschapstrajecten » Intervisie
Intervisie is een georganiseerd en gestructureerd overleg tussen leidinggevenden rond een thema dat voor hen gemeenschappelijk is. Knelpunten, problemen en voorbeelden van goede praktijken komen aan bod waarbij optimaal gebruik gemaakt wordt van elkaars kennis en ervaring.
Het leren van kennis en ervaringen van anderen is het doel van intervisie.
De intervisor bewaakt de methodiek (niet enkel ventileren!) en er wordt gezorgd voor een veilige en constructieve sfeer waarin kan gewerkt worden.
Na afloop van een leiderschapstraject worden ‘resultaten’ door middel van intervisie geborgd.
Een organisatie is onderhevig aan veranderingen en dient dus proactief te werken aan een ‘wendbare’ organisatie.
Onderwerpen kunnen bijvoorbeeld gaan over interdisciplinaire samenwerking, persoonlijke groei, communicatie of communicatieve vaardigheden, overlegmomenten, enz.
In een intervisiecasus beschrijf je kort – in één à twee zinnen – hoe jouw probleem eruit ziet en wat jouw bijbehorende vraag is. Een aantal voorbeelden:
Na afloop van een leiderschapstraject worden ‘resultaten’ door middel van intervisie geborgd.
Een organisatie is onderhevig aan veranderingen en dient dus proactief te werken aan een ‘wendbare’ organisatie.
Ontdek onze andere leiderschapstrajecten! Benieuwd naar meer details?
Neem gerust een kijkje en klik op de links voor meer informatie.
Aanbod » Leiderschapstrajecten » Intervisie
Intervisie is een georganiseerd en gestructureerd overleg tussen leidinggevenden rond een thema dat voor hen gemeenschappelijk is. Knelpunten, problemen en voorbeelden van goede praktijken komen aan bod waarbij optimaal gebruik gemaakt wordt van elkaars kennis en ervaring.
Het leren van kennis en ervaringen van anderen is het doel van intervisie.
De intervisor bewaakt de methodiek (niet enkel ventileren!) en er wordt gezorgd voor een veilige en constructieve sfeer waarin kan gewerkt worden.
Na afloop van een leiderschapstraject worden ‘resultaten’ door middel van intervisie geborgd.
Een organisatie is onderhevig aan veranderingen en dient dus proactief te werken aan een ‘wendbare’ organisatie.
Onderwerpen kunnen bijvoorbeeld gaan over interdisciplinaire samenwerking, persoonlijke groei, communicatie of communicatieve vaardigheden, overlegmomenten, enz.
In een intervisiecasus beschrijf je kort – in één à twee zinnen – hoe jouw probleem eruit ziet en wat jouw bijbehorende vraag is. Een aantal voorbeelden:
Elke organisatie, elk team is anders…
Na een intakegesprek wordt een voorstel op maat van uw organisatie gemaakt.
Tevreden gasten (oa. bewoners en patiënten) die zich thuis en welkom voelen
Gemotiveerde, loyale medewerkers
Meer betrokkenheid, minder verzuim
Gedeeld leiderschap
Preventie van stress en burn-out
Warme hartelijke zorg